KI VAGYOK ÉN? A FOTEL HORNBY

avagy bejegyzés a szülőszobából

Kedves futballt kedvelő olvasóm, Örvendek! Abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy a Fotel Hornby első bejegyzését olvashatod. Érzed, hogy ez valami izgalmas lesz? Nem csoda. A szülőszoba ajtaját belépve egy újszülöttet látni, kvázi felér egy újonnan induló blog, első bejegyzéseivel. Csupa gondolat, hogy milyen lesz, mit vársz tőle, hogyan alakul a sorsa...de előbb lássuk a gyermekét egyedül nevelő szülőt, aki elmagyarázza, hogy is esett egy bloggal teherbe. 

Futballszurkoló vagyok, már lassan 16 éve. Hamarosan 25 leszek, igy mondhatom, hogy több mint az életem felében a labda pattogása töltötte meg sejtjeimet élettel. Előbb a futballnak, majd egy csapatnak lettem kedvelője, szeretője, fanatikusa. Az érzés nőttön-nőtt. A helyzet az, hogy a sport űzésében nem jeleskedtem (értsd, kapusnak jó voltam, de sosem vonzott igazán a pályán való kiteljesedés), de a világa így is magával ragadott. Kezdetben csak ismerkedtem vele, de ma már nem csak a felszín érdekel, hanem ami alatta megbújhat.

A "fotelságom" tagadhatatlan, hiszen olyan csapatnak szurkolok, amelyiknek a stadionja több száz kilométerre van tőlem, de kérdem én: Megfoszthat ez attól, hogy átéljem a Focilázat? Kizárt. Nem hiába a névválasztás, hiszen én is tapasztaltam már magamon mindazt, amit Nick Hornby csak "meccsbetegségként" aposztrofált. A kezdés előtti feszültség, izgalom és a meccs közbeni teljes átlényegülést. Érezni a meccs lüktetését, a gól extázisát, vagy fájdalmát, majd az utolsó sípszó után pedig az ürességet, ami a következő kezdő sípszóig tart. Annyi minden veszi körül ezt a világot, s annyi mindenről lehet beszélni: szurkolás relativ ideje (avagy miért tűnik az utolsó 3 perc 20-nak, vagy 1-nek, a meccs állásától függően), a megváltozó naptár (az újév valamikor augusztus-szeptember környékén kezdődik), vagy a transzfer-időszak "árulásai".
Bár nem jártam hetente meccsekre, mégis minden héten meccset néztem. S szerinted a foteldrukker nem érezhet hasonlót, mint az, ki kilátogat a pálya mellé? Tévedsz, barátom!

Focilázban égni nem csak egy csapatért, de magáért a sportért is lehet. Vadászni az izgalmas sztorikat, órákon át elemezni a transzfer híreket, vagy Napoleont megszégyenítő taktikákkal megverni fejben, vagy focis játékokban az ellenfelet. Magadra ismertél? Üdvözöllek hát!

Kissé túltoltam a bölcsészhallgatói énem, ne haragudj, de lesz még ilyen.

Ennyire nem vagy lázas? Csak pár érdekes sztori érdekel? Abból is találunk majd neked! Csak a hétvégi eredmények érdekelnek? Abban sem lesz hiba, hisz' a foteldrukker lehet annyira átlényegült, amennyire az előbb leírtam, de lehet egyszerűbb, csak szimplán érdeklődő is. 
Sokszínűek vagyunk, akárcsak a csapatok, amiket szeretünk, s ilyennek tervezem majd ez a blogot is. Szóljon ez mindenkinek, aki örömet talál 22 ember labda utáni rohangászásában, majd annak kiteljesedésében, a gólban.

Mi az ami várható lesz a Fotel Hornby oldalán? A hétvégék összegzése, a futball fura figuráinak megidézése, a hirek átcsámcsogása és interakció. Igen, ez utóbbi a cél. Idézzünk fel emlékeket, sztorizgassunk, elemezzünk, ahogy az a foteldrukkereknél szokás!

Ez itt tehát a Fotel Hornby: kérlek, foglalj helyet!

A drámai utolsó sort kövesse még pár utolsó, ahol megtárgyaljuk a blog működését:
Terveim szerint heti két komolyabb hangvételű és hosszúságú cikk várható majd, kedd-péntek rendszerességgel. Ez nem azt jelenti, hogy lusta vagyok máskor publikálni, hanem azt, hogy ezek a fix időpontok, azokon kivül pedig a véletlenszerűség mámoros bájára lesz bizva a kontent-mennyiség. Aki ezt kevesli, az most figyeljen, mert...

Van egy jó hirem! Extra tartalmakért indult ám egy Facebook-oldal, na meg egy Instagram felület is, amikre nem árt, ha nyomsz egy like-jellegű tetszéskifejezést. Ezeknek a működése is lassan beindul, kis türelmet kérek!

0001_nyitokep.png